Dutch Specials aanwezig op de CulinaryArtBazaar

Zondag 24 maart was het zover! De eerste editie van CulinaryArtbazaar vond plaats in Leiden. Hét culinaire evenement voor en door horecatoppers. De CulinaryArtbazaar is een initiatief van kunstenares Monique van der Meijden en Koksmesexpert en chef Roderick Rijsdam en is een exclusief en besloten B2B event voor de horeca op 400 meter vloeroppervlakte in een historisch pakhuis in Leiden.

 

Kernwoorden bij de CulinaryArtbazaar zijn: proeven van en jammen met producten van topleverancierswijn, food, non food, voelen, ruiken, zien, koks, kunst, kennis uitwisselen, samenwerken, netwerken, lol hebben en knokken tegen kanker.

 

Live cookingjam
Onder leiding van cookingjam expert Eric Miete van Koppert Cress konden koks zich uitleven met een black box met de mooiste producten die ter beschikking waren gesteld door de sponsoren. Voor de groenten kwamen de chefs naar de Dutch Specials tafel. En natuurlijk konden de aanwezigen lekker proeven van de klaargemaakte gerechtjes. Deelnemers van de live cookingjam waren o.a.: Marco Krispijn (restaurant Lagerhuys), Tom Boere (restaurant inTenz), Charles Otten (brasserie Davanti), Dennis van Tintelen (Van de Markt), en Jeroen Trimbos (restaurant Jerôme).

 

Dat een hoofdrol voor groenten nog niet is weggelegd was duidelijk, die rol nemen vis en vlees op dit moment nog in. Bij een eventuele deelname aan een volgende editie van CulinaryArtbazaar zal ook voor groenten een hoofdrol zijn weggelegd!

 

O.a. de chef van restaurant “de Basiliek” en “Van de Markt” lieten zich door Dutch Specials lid Kees Stijger informeren over de aanwezige Dutch Specials producten. De portabella, puntpaprika, aubergine en komkommer werden door de chefs gebruikt tijdens hun kookdemonstraties.

 

De aanwezigheid van Dutch Specials werd zeker gewaardeerd, maar het gevoel voor groenten op het bord zal moeten groeien. Op 8 september zal er een tweede editie van dit event plaatsvinden. Voor deze editie zijn we uitgenodigd door chef Roderick Rijsdam, beter bekend als de koksmesexpert. Zoals gezegd zullen we er naar streven dat de Dutch Specials producten onderdeel zijn van de black box waarmee koks zullen gaan koken.

 

KWF Fonds
Naast het culinaire accent was de veiling ten behoeve van het KWF fonds een belangrijk onderdeel van deze middag. Kokskleding, schilderijen, kunst van Monique van der Meijden, een culinaire fotoshoot en diverse dinerarrangementen bij de restaurants van de aanwezige chefs waren items van deze veiling. Met een mooie opbrengst van € 5000,- voor het goede doel, is deze eerste editie van CulinaryArtbazaar zeer geslaagd te noemen.