Nieuw op Horecava: Dutch Specials

Dutch Specials op HorecavaOp de nationale horecabeurs Horeva die aanstaande maandag van start gaat, introduceert GroentenFruit Bureau in opdracht van Nederlandse telers een nieuw collectief concept van onderscheidende groenteproducten.

Onder de naam Dutch Specials is een bonte verzameling groenten te vinden die zich onderscheiden in smaakbeleving, vorm en concept. Speciaal voor de Horecava is een selectie samengesteld. Deze selectie garandeert een exclusief product door de vakman geteeld.

Kom kijken

Nederlandse telers van groenten en fruit behoren tot de wereldtop in het telen van een kwalitatief hoogwaardig en smaakvol product. Een selecte groep van deze telers gebruikt zijn expertise om naast het standaard geteeld product speciale nieuwe soorten te ontwikkelen.

Dutch Specials is een platform van 22 telers met producten die zich onderscheiden in vorm en smaakbeleving. Hierin bevindt zich onder andere courgettefleur, microgroenten, roodlof, witte aubergines, coeur de boeuf tomaten en frisée sla. Maar ook snackvarianten zoals verschillende mini- paprika’s, tomaatjes en komkommers.

Kom proeven

Onderscheid begint bij verrassing en inspiratie. Liefhebbers van echte smaak kunnen daarom op de stand van Dutch Specials genieten van zinnenprikkelende groentecreaties; Kok Gary Loen en zijn assistente Jacky serveren gewaagde en gevarieerde groentetraktaties.

Kom praten

Maak kennis met de mensen achter de producten. Tijdens de Horecava treft u de diverse telers van Dutch Specials. Dutch Specials zijn te vinden in de Markt (hal 11), in de VIP lounge van Koninklijke Horeca Nederland, in de Hotel Lounge van Freshweb en op de Freshwebavond aanstaande maandag.

GroentenFruit Bureau

De promotie voor Dutch Specials wordt uitgevoerd door GroentenFruit Bureau in opdracht van de Dutch Specials telers. GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevordert. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit (2 ons groenten en 2 keer fruit).